Ένα ιστολόγιο των μαθητών της Γ΄Γυμνασίου Χιλιομοδίου,
στο μάθημα της Ν.Ε. Γλώσσας
(υπεύθυνη καθηγήτρια: Κων/να Δράκου)

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Συνεργατική μάθηση: Eίναι πραγματικά ωφέλιμη;



        Η συνεργατική εκπαίδευση είναι μια μέθοδος διδασκαλίας μέσα στην τάξη που συνδυάζει πρακτική εργασία σε ατομικό, όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Συνεργατική διδασκαλία (όπως λέγεται επίσης) είναι η χρήση ενεργών μεθόδων συμμετοχής, στις οποίες οι μαθητές μαθαίνουν πώς να εργάζονται από κοινού για να λύσουν προβλήματα,  και να παίρνουν κρίσιμες αποφάσεις για να επιτύχουν το σκοπό τους. Όλα αυτά γίνονται με ανταλλαγή απόψεων και δημοκρατική συμμετοχή.
    Η συνεργασία μεταξύ μαθητών παρουσιάζει πολλά οφέλη. Πρώτο και κυριότερο, οι μαθητές αποκτούν εμπειρία στον τομέα της συνεργασίας και μέσα από τη συνεργασία, ιδέες. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές κοινωνικοποιούνται και μαθαίνουν να εργάζονται καλύτερα σαν ομάδα, για να επιτύχουν τον απώτερο σκοπό τους, ο οποίος είναι η ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας. Επιπλέον, με τη συνεργατική μάθηση, οι μαθητές αλληλοβοηθούνται  και αλληλοδιορθώνονται , έχοντας ως αποτέλεσμα την κατάκτηση της γνώσης. Η αίσθηση της ομαδικής δουλειάς είναι αναμφισβήτητα καλύτερη από την ατομική, γι’αυτό μπορούμε να πούμε πως η ομαδική εργασία είναι πιο ευχάριστη.
Από την άλλη πλευρά, παρουσιάζονται μερικά πιθανά μειονεκτήματα. Αυτά είναι: η αυξημένη δυσκολία στην βαθμολόγηση και στην ανάδειξη των μαθητών, η πιθανότητα ενα μέλος της ομάδας να μην εργαστεί καθόλου ή να μην μπορέσει να ανταπεξέλθει στην ταχύτητα και στον ρυθμό εργασίας των υπολοίπων, το να επιβάλλουν τις απόψεις τους μαθητές με ισχυρή προσωπικότητα και ικανότητες.
     Η συνεργατική εργασία δεν είναι απαραίτητα δύσκολη, αλλά απαιτεί συγκέντρωση και αφοσίωση από όλα τα μέλη της ομάδας. Αν έστω και ένας μαθητής δεν εργαστεί, όλο το βάρος πέφτει στους υπόλοιπους. Αυτό είναι ένα ρίσκο της ομαδικής εργασίας, αλλά γενικά, είναι μια ευχάριστη εμπειρία για όλα τα μέλη και πιο αποτελεσματική ακόμα και για τους αδύνατους μαθητές.

Κων/νος Κατσαρός (Γ1) σε συνεργασία με την Κων/να Δράκου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου