Ένα ιστολόγιο των μαθητών της Γ΄Γυμνασίου Χιλιομοδίου,
στο μάθημα της Ν.Ε. Γλώσσας
(υπεύθυνη καθηγήτρια: Κων/να Δράκου)

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Γλωσσική κρίση

Ας συνοψίσουμε:


Τι μπορεί να φταίει και δεν μπορούμε να εκφραστούμε σωστά, με σαφήνεια και καθαρότητα; 
Τι μπορεί να φταίει και έχουμε "φτωχό" λεξιλόγιο; Γιατί κάνουμε συντακτικά, γραμματικά και ορθογραφικά λάθη;

1. Πλούσια γλώσσα έχει όποιος έχει πλούσια σκέψη (γνώσεις, ιδέες). Αν δεν ενδιαφερόμαστε για την πνευματική μας καλλιέργεια και έχουμε καταναλωτική νοοτροπία, το πνεύμα μας ατροφεί.

2.  Μήπως δε διαβάζουμε βιβλία; Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσµα να μην πλουτίζουμε τη σκέψη και το λεξιλόγιό μας και να μην αποκτούμε σωστά γλωσσικά πρότυπα.

3. Και το σχολείο;; Στηρίζεται η γλωσσική διδασκαλία σε σύγχρονες µεθόδους; Γίνεται αυτή σωστά,  εµφυσώντας στους µαθητές την αγάπη για τη γλώσσα και τη µάθηση; Έχουν τα σχολεία δανειστικές βιβλιοθήκες;

4. Η λειτουργία των µέσων µαζικής ενηµέρωσης  φέρει επίσης  ευθύνη για το πρόβλημα. Χρησιμοποιούν µία γλώσσα φτωχή που, κυρίως στις διαφημίσεις  χαρακτηρίζεται από συνθηµατικό, ύφος και ξένους εκφραστικούς τύπους. Ιδίως η τηλεόραση μας εθίζει στην "εικόνα" και, όπου κυριαρχεί η εικόνα, υποχωρεί ο λόγος.

5. Η γλώσσα στηρίζεται στην επικοινωνία και, αν δεν επικοινωνούμε, όπως συμβαίνει  στις απρόσωπες µεγαλουπόλεις όπου ο άνθρωπος απομονώνεται, η γλώσσα δεν καλλιεργείται.

6.  Μήπως το πρόβλημα σχετίζεται και με τη συχνή χρήση ξένων λέξεων, που αντικαθιστούν τις ελληνικές; Ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, κοινωνικά δίκτυα.... Δεν χρησιμοποιούν κυρίως αγγλικά, συντομογραφίες, ανολοκλήρωτο λόγο; 

                                                                                                                            
                                                                                                                                                Κ.Δ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου