Ένα ιστολόγιο των μαθητών της Γ΄Γυμνασίου Χιλιομοδίου,
στο μάθημα της Ν.Ε. Γλώσσας
(υπεύθυνη καθηγήτρια: Κων/να Δράκου)

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

3η  Ενότητα 

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Σας δίνω εισαγωγικές πληροφορίες για την ενότητα. Θα ήθελα  τις απόψεις σας για το θέμα....


Μορφές ρατσισμού:
Σε σχέση με τους λαούς
  •   Φυλετικός: διάκριση ανάλογα με το χρώμα/ τη φυλή (π.χ. μαύροι – λευκοί)  
  •   Εθνικός: π.χ. θεωρία Τσάμπερλεν περί Αρίας φυλής ->Εβραίοι – Γερμανοί (Χίτλερ)
  •   Θρησκευτικός:  π.χ. Μουσουλμάνοι – Χριστιανοί"Ανωτερότητα" δυτικών κρατών έναντι των    χωρών του Τρίτου Κόσμου
  •   Καταπίεση των μειονοτήτων σε κράτη 

    Σε σχέση με άτομα ή ομάδες (κοινωνικός ρατσισμός)
  • Αυτός εκδηλώνεται απέναντι σε: ομοφυλόφιλους, ναρκομανείς, φο­ρείς ΑΙDS, άτομα με ειδικές ανάγκες, γυναίκες (διαφορετικός τρόπος αντιμε­τώπισης τους στο επαγγελματικό, οικογενειακό, και κοινωνικό περιβάλλον), μαθητές (καλοί – κακοί ανάλογα με τη βαθμολογία), επαγγέλματα (πνευματι­κά – χειρωνακτικά). 
  • Επίσης, μπορεί να αφορά στο πνευματικό επίπεδο, την οικονομική κατάστα­ση, τη δυνατότητα κατανάλωσης, την ιδεολογία, την εν­δυμασία, τον τρόπο ομιλίας και διασκέδασης, την κατοχή τίτλου σπουδών κ.λπ.


Κ.Δ.

2 σχόλια:

  1. Κυρία, δεν νομίζω ότι στον κοινωνικό ρατσισμό οι γυναίκες κρίνονται,τουλάχιστον στον επαγγελματικό τομέα στις ανεπτυγμένες χώρες. Επίσης, όσο αφορά τους ναρκομανείς δεν πιστεύω ,ότι τόσο τούς κατακρίνουμαι όσο τούς αποφεύγουμε γιατί είναι επικίνδυνοι για εμάς!(Ιωάννα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι για τις παρατηρήσεις σου, Ιωάννα. Δυστυχώς, όσο κι αν δυσκολεύεσαι να το δεχτείς ακόμα και στις αναπτυγμένες χώρες εμφανίζονται περιπτώσεις ρατσισμού απέναντι στις γυναίκες. Ειδικά για τον επαγγελματικό τομέα, μπορείς να διαβάσεις πρόσφατα άρθρα: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=446596&h1=true
      http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=23324&subid=2&pubid=11822977
      http://www.kathimerini.com.cy/index.php?pageaction=kat&modid=1&artid=79976

      Θα το συζητήσουμε στην τάξη.

      Διαγραφή